Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



zondag 18 juni 2017

Gekwezel


De laatste tijd jubel ik nogal uitbundig in mijn blogs. Absoluut recht uit mijn hart, want het leven is een feest van wondertjes. Toch kan ik me voorstellen dat lezers een beetje wee worden van deze
Uitbundigheid. En nee, ik ben niet manisch, het is een diep voelen van blijheid.
Het is zoals ik het beleef.
Maar om steeds in herhaling te vallen is inderdaad saai om te lezen, niet om te leven.
Misschien moet ik andere dingen beschrijven, kleine waarnemingen, kleine voorvallen dat soort zaken.

Het is een idee dat ik hier start.

Er wordt aangebeld. Op mijn eigen trage wijze sta ik op van de bank, waar ik naar een docu keek over Mick Ronson, de gitarist die David Bowie tot grote hoogten wist te brengen. Ik hobbel naar de kamerdeur en zie dat er een klein jochie door het raam naar binnen kijkt. Hij heeft de handjes om zijn gezicht gevouwen, om de weerspiegeling te verminderen, maar toch ziet hij me niet. Hij kijkt naar de verkeerde hoek van de kamer. Opeens flitsen zijn pupillen naar mijn kant en ziet hij mij. Hij is stomverbaasd, zwaait en loopt rustig weg.
Ik voel dat mijn reaktie van open gaan doen overbodig zal zijn. Ik realiseer me dat hij belletjetrek deed, maar zo benieuwd was naar het resultaat van zijn aktie, dat hij vergat dat deel twee van het spel, hard weglopen vereist.
Ik schoot in de lach en ging verder met kijken naar het te jong geëindigde leven van een man die nooit de lof kreg die hij verdiende, en zelfs financiële steun van collega's nodig had tijdens zijn ziekbed. Hoewel dit tragisch afliep, had ikzelf moeite om de glimlach van mijn gezicht af te halen.

11 opmerkingen:

  1. Je mag gerust blijven jubelen, hoor. Ik weet alleen niet altijd wat ik als reactie moet typen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is niets mis mee met blij zijn, kan zelf ook gewoon blij zijn en mij vrij voelen als het leven gewoon en normaal z,n gangetje gaat zonder veel zorgen om mensen die mij nabij zijn en diverse andere zaken. Ben ook blij als ik gewoon in de tuin zit en in de avond lekker kan koken en gemoedsrust ervaar. Het leven kan soms pijn doen maar is tegelijkertijd ook prachtig, er is niets mis mee om blij te zijn als het meezit in het leven maar het is ook normaal om verdrietig te zijn als het tegenzit. Geniet gewoon van het feit dat het nu meezit in je leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wees maar blij,dat deelt uit. Trouwens je verhaaltje deed ook mij glimlachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist genieten van het leven, ook het kleine zien en waarderen, is een kunst die maar weinig zich eigen hebben gemaakt. Kijk het gewoon een beetje bij jou af.
    Blijf maar lekker kwezelen.
    Het is tenslotte jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, jouw gekweel!! Ik word er vaak blij van. Blijf vooral delen! Van delen word het meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi,hoi,mij pep je ermee op.Zo van....zie je wel....het lukt haar ook .en dan ben ik er ook weer.dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jubel jij maar lekker een end heen hoor, heerlijk vind ik dat X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig, dat belletje-trek. Ik heb het een keer gehad met een groepje pubermeisjes, die riepen toen ik opendeed: "Oeps, vergeten weg te rennen!" Ik moest daar erg om gniffelen...
    Groeten van Hannah Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet in je karakter zitten, dat kunnen genieten van dagelijkse dingen. Goed voorbeeld is mijn moeder. Toen ze al erg ziek was genoot ze nog van de vogels die ze kon zien vanaf haar bed. En van de dagelijkse gesprekjes met het verplegend personeel, gewoon over van alles en nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blijf alsjeblieft jubelen en genieten van alles waar je van houdt! Heerlijk is dat om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen